4 Ekim 2011 Salı

Kudüm Baba Türbesi / AFYONKARAHİSAR -Sandıklı -Tekke Odası

Kudüm Baba Türbesinin Yeri: Afyonkarahisar İli Sandıklı İlçesi merkezde Karacaören Köyü yolu üzerinde Tekke Odası olarak isimlendirilen yerde bulunan su deposuna yakın medfun bulunmaktadır.

Kudüm Baba Kimdir: Mevlevi zikir törenlerinde kudüm çaldığından dolayı Kudümzen olan Kudüm Dede’nin 15 veya 16. yüzyılda yaşadığı belirtilmektedir. Kudüm Dede olarak da isimlendirilen erenin bir Mevlevi şeyhi olduğu bilinmektedir.
Ali er Rumi hazretlerinin müridi ve sancaktarıdır.   

Kudüm Baba’nın, Ali er Rumi ile birlikte Sultan Divani’nin biri Mevlevi, biri Bektaşi olan müritlerinden biri olduğu rivayet edilmektedir. Sultan Divani ile birlikte İran seferinden döndükten sonra bu iki mürit Sandıklı’da görevlendirilerek ömürlerini burada tamamlamışlardır.

Türbenin Durumu: Karşısında Ali er Rumi’nin mezarı bulanan türbe yığma taş ile beton malzeme kullanılarak yapılmıştır. Etrafı tel örgüsü ile çevrilmiştir.

Ziyaret Nedeni: Yöre insanları tarafından ziyaret edilen Kudüm Baba’ya genellikle koşamayan veya peltek konuşan çocuklar hastalıklarına şifa bulsun diye getirilir ve dua edilir.
Ayrıca Kırklar Türbesi’nde görülen taşlar ile istenilen eşyanın resmini yapma (ev, araba vb. gibi) uygulaması bu türbede de görülmektedir.

Kaynakça: Ali Osman Karakuş – http://www.sandiklihaber.com/ / Abdulhalim Durma – Evliyalar Şehri Afyonkarahisar – Amasya -2009

Taylan Köken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder