28 Mayıs 2011 Cumartesi

Tılan Ziyareti / ADANA -Kozan -Hamam Köyü

Türbenin Yeri: Adana İli Kozan İlçesi Hamam (Tılan) Köyü Tılan Ocağında türbesi bulunmaktadır.  

Tılan Ocağı: Kozan İlçesinin en önemli ocağı olan Tılan Ocağı Kozanlılarca ve çevre ilçelerden gelenlerce yoğun olarak ziyaret edilir. Bu ocağa Ziya Bey Ocağı da denilir. Burada oğuldan oğula geçen hocalık devam etmektedir.  

Ziyaret Nedeni: Tılan Ocağındaki külü suya karıştırıp içenlerin hamile kalacağına inanılır. Bebekler yaşasın diye, yürümesi geciken çocuklar ocağa getirilir. Korkan çocuklar ocağa getirilir ve külden yalatılır. Ayrıca çeşitli hastalıklardan muzdarip olanlar da şifa bulmak için ocaktaki yatırı ziyaret eder. Ocakta çocuğu olmayanlara, nazara, kısmet kapanmaya karşı muska yazılır.

Menkıbeler: 1-) Adı ocakta verilen çocuklar ölmezmiş. Bu inanışta olan ahali çocukları doğdukları zaman isim vermek için Tılan Ocağını ziyaret ederler. Hoca çocuğa adını verir ve kurban kesilir.

Kaynakça: Özlem Üzelgök- Adana İli Kozan İlçesi Halk Kültürü Araştırması- 2008

Taylan Köken

14 yorum:

  1. BENİM YEGENİM ÇOK BAYILIYORDU.TILANA GİTTİGİMİZDE İSE SÜREKLİ BAYILMASI GEÇTİ.ŞİMDİ RAHAT VE MUTLUYUZ.''''''ALLAH RAZI OLSUN!!!!!!:)HERKEZE TAVSİYE EDERİM!:!.1:1..

    YanıtlaSil
  2. bizde tılana gitmiştik.çünkü yigenim bayılıyordu.oraya gidince yegenimin bayıulması geçti.allah razı olsun.'!!!!! herkeze t5avsiye ederim.....

    YanıtlaSil
  3. tılana gitmenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  4. ben merve arkadaşilar yigenimmi tılana götürmüşBA



    dıgındadan dolayı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben polat TILANI birilerinden duymuştum ilk fırsatta gitmeye çalışacam

      Sil
  5. tılan arası bozuk olan eşleri birleştiriyor mu?

    YanıtlaSil
  6. Arası bozuk olan eşlerin arasını, her zaman sevgi ve saygı düzeltir... Ama Anadolu halk kültüründe sevgi büyüleri, bağlama büyüleri bulunmaktadır. Bir de yolunda gitmeyen her durum için "nazar" ve o nazarı bozmak için değişik uygulamalar vardır... Ama eşler için en iyi çözüm "evlilik danışmanlığı" diyebilirim...

    YanıtlaSil
  7. Tam olara yeri berde acaba

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, Tılan ziyaretinden yararlandığım kaynak Sayın Özlem Üzelgök'ün tezi. Bu tezde Tılan Ocağı Tılan Köyünde geçmektedir. Ama sanırım artık Hamam Köyün bir mahallesi konumunda Tılan... Bir de Adana İl Özel İdaresinde Hamam (Tılan) Köyü ibaresi geçmektedir. Ben de Tılan maddesini bu şekilde değiştirdim. İlginiz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Yani şimdi ben hamamkoye gittimi oradaki yılan mahallesinden oluyor Ocak yarın gitmeyi düşünüyorum umarım bulurum

    YanıtlaSil
  10. Merhaba osmaniyeden Tılana nasıl gidebilirim

    YanıtlaSil
  11. bende gittim ama derdime care bulamadm

    YanıtlaSil
  12. bende bugun gittim bakalim hayirlisi bebek icin oncee rabbimin izniyle zaten arkadslar hoca buyu fln gibi seylere zaten cok karsi dua yazio sadece inslh dualar esliginde yawrumu kucaqima alirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acaba bebek için gidenler olumlu sonuç aldı mı çünkü ben uzaktayım uçakla gelmem gerekiyor bugün duyduk bi arkadaştan acaba vesilemiz olur mu

      Sil